lördag 27 november 2010

Fiat lux


Vad månne detta bliva?

En ful svart grop i marken. En spade bredvid. Knäskydd.

Pågående grävarbete - i snö och kyla!



Och vad är detta för en märklig svart ring som sitter fastskruvad i en betongplatta?



Och vad gör många meter lakritssnören på uppfarten?



Lakritssnören och betongplatta - finns det någon mening och något tanke i den kombinationen?



Vad ska det svarta röret som står på bänken i carporten vara till?



Nu börjar det så smått gå upp ett ljus...



Vår första funktionella utomhusbelysning!



Nu kan vi äntligen stänga vår eltråd om oss utan att behöva treva oss fram i det kompakta vintermörkret! Inte så totalkompakt just nu - snön lyser upp en del - men vad vi har längtat efter denna upplysning.
Prästgården är sannerligen full av vänliga och hjälpsamma människor.

God afton önskar

Skogseva


2 kommentarer:

  1. Ser ut som om det blev riktigt bra!
    Ett ljus i mörkret.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Prästgårdseva: Det blev alldeles fantastiskt bra! Vi gick till fönstret många gånger under kvällen för att titta på det nya ljuset. Det såg så tryggt och fint ut - en eldfluga i vintermörkret.
    Kramar

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!