lördag 13 november 2010

Trädplantering

Det blev ett perfekt eftermiddagsväder för att gräva en liten grop i trädgården. Metasequoian, som övernattat liggandes på gårdsplanen, kördes på "säckakärran" till sin nya boplats i slänten strax nedanför bersån. Genom den praktiska strumpan av säckväv stack hennes stackars sargade rötter ut.



Snabbt ner med sequoian i den rymliga gropen där hon fick släcka sin törst med ett par kannor vatten.
Hon var inte så  lättfotograferad där hon stod i det ofördelaktiga ljuset.



Jag ställde mig under henne, kikade upp mot hennes topp och försökte föreställa mig hur hon kommer att se ut om sisådär femtio år...



Så här kanske....



(Bilden lånad från nätet.)

Men då är det andra människor som vårdar henne.


God lördageftermiddag önskar

Skogseva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!