söndag 14 november 2010

Nästa sommar...

Utanför fönstret har det bara varit grått, trist och regnigt idag. De sista utekrukorna är tömda på sitt vissna innehåll, kladdiga löv är bortkörda, en fälla satt i ett försök att fånga en envis mullvad/sork, som med en dåres envishet bökar upp hög efter hög i det som i somras var en grön och tämligen oförstörd gräsmatta.

Grådagar som idag har jag svårt att minnas hur vacker sommaren var.



Men den var tydligen alldeles fantastiskt ljuvlig...



Jag måste nog lära mig att sitta stilla och njuta,



och inte hela tiden ha nya projekt på gång.



Nästa sommar ska jag bara sitta ner och titta på härligheten...



..och kanske, kanske dra upp ett och annat ogräs om något sådant skulle dyka upp,


lovar

Skogseva

8 kommentarer:

  1. OOOO jaaa, det vill jag se jag tror att vi trädgårdsmänniskor har lite för mycket kreativitet och skaparlusta i oss för att bara kunna sitta och titta.
    Men håller med ändå att visst skulle det vara gott att sitta och njuta lite mer.
    Men jag njuter av alla kort som jag tog senaste sommar. Jag njuter också av att få sitta och fundera ut nästa sommars blomning hur den kommer att se ut nu när jag gjort om en del. Är sååå spännande.
    Vilka underbara bilder du visar och visst var sommaren härlig./Gela

    SvaraRadera
  2. Gela: Nä du.. jag tror inte själv på det heller - projekt finns redan - men nog ska jag försöka tvinga mig själv till att sitta stilla lite mer och att ta lite längre lediga stunder nästa sommar! Om det kommer att gå är tveksamt.
    Visst är det bra att ha all sommarens skönhet dokumenterad att plocka fram sådana här grådagar. Jag har också nya rabatter och omflyttningar som jag undrar över hur de kommer att arta sig. Jag håller absolut med dig; det är spännande!

    SvaraRadera
  3. Ja,just det...!! Njuuuuuuta.....

    SvaraRadera
  4. Inger: Jag ska upprepa det som ett mantra!

    Carolina: Eller hur...

    SvaraRadera
  5. I've been exploring for a bit for any high quality articles or weblog posts in this kind of house . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this site. Studying this information So i'm glad tо
    show that Ι've an incredibly excellent uncanny feeling I found out exactly what I needed. I such a lot no doubt will make certain to do not forget this web site and give it a look regularly.

    Have a look at my webpage: website

    SvaraRadera
  6. Whаts up this is kіnd of of off topic but I wаs wondering if blogs use WYSIWYG editorѕ or іf you hаve to manuаlly code with HTML.

    Ι'm starting a blog soon but have no coding experience so I wanted to get advice from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

    Here is my web site - sfgate.com

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!