söndag 7 november 2010

Ransonering

Det kommer att bli en kraftig bildransonering här i bloggen några dagar framöver.
Kamerans extrabatteri och laddare ligger kvarglömda i ett kök i Småland.
Batteriet som sitter i kameran är på upphällningen och under min skogspromenad fick jag sovra hårt bland det som var värt att fotografera. En omöjlighet egentligen...



Varje gren, varje mossig sten, varje kotte är ju värd sin egen bild, hur ska jag då kunna välja? Och framför allt; hur ska jag kunna välja bort? Men se det fick jag snällt göra.

Och dagens utvalda fotoobjekt blev en liten solbelyst glänta där ångan steg upp från den mossklädda marken.
Fotoransoneringsresultat!


God eftermiddag önskar

Skogseva

5 kommentarer:

  1. Vi hoppas att postgången är snabb. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  2. Gudomligt vackert.
    Kan bara ana allt det, som vi inte fick se...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Storasyster: Vet inte riktigt om jag litar på att posten är så snabb.. En ny laddare kostar runt femhundralappen och det har jag inte lust med.
    Kramar från lillasyster

    Prästgårdseva: Ni fick inte se den maffiga dovhjortstjuren! Kameran fokuserade på en liten gren i förgrunden - irriterande! Fast jag hade inte så många sekunder på mig...
    Kramar från väninnan på åsen

    SvaraRadera
  4. VIlken underbar bild. Förstår ej hur du får till känslan. Helt fantastisk bild. Måste lära mig mer om kamerans hemligheter. Ha en fin tisdag/Gela

    SvaraRadera
  5. Gela: Tack snälla du för fin komplimang! Jag gör egentligen ingenting mer än att jag råkar befinna mig på rätt plats med rätt ljus vid rätt tillfälle. Jag tror att framförallt ljuset spelar stor roll för hur bilden ska bli. Jag är ganska mycket ute och vandrar runt i 'min' skog och ibland kommer ett sådant tillfälle, men lika ofta blir det helt vanligt lite platta och tråkiga bilder.
    Må så gott
    Eva

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!