torsdag 17 juni 2010

Blomfluga


Hör du fula fluga...




..har du hört talas om generande hårväxt?



Damer, ja om du nu är en dam, brukar inte ha håriga ben. Det vill säga, inte alltför håriga. Dina ben, du fluga, är väldigt slanka och fina, men på tok för håriga för att det ska vara klädsamt.

Och, om du tillåter mig att vara en gnutta indiskret, så är din hmm.. tja.. din rumpa väldigt luden! Om jag hade varit som du hade jag jag nog flugit till närmsta skönhetsbutik och köpt en tub hårborttagningskräm.

"Hårborttagningskräm är en kräm som tar bort hår från ytan av din hy. En hårborttagningskräm fungerar på så sätt att det blir en kemisk reaktion med håret. Detta gör att håret löses upp och man kan tvätta eller skölja av håret."

Har du förstått, du fluga?



Flugan tröttnade på min indiskretion och flög till en annan blomma utom hörhåll för mitt tjatande...

God middag önskar

Skogseva

4 kommentarer:

  1. Du är rolig du Eva!!! Kram från Kerstin som skickade ett MMS men vet inte om du kan ta emot..vi hörs snart!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Åh, så roligt att du har hittat hit och att du gav dig tid att kommentera!
    Vi har ingen mobiltäckning här i skogen så det säkraste sättet att komma i kontakt med mig är via mail. Ring när du har tid.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Fly fula fluga fly, tänkte jag.
    Och den fula flugan flydde.
    Tur, tänkte jag.
    För vem vet, annars hade vi kanske fått beskåda världshistoriens första lejonklippta fluga...
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Prästgårdsmadame: Ja se det är ju en tanke..
    Frisersalong för flugor med kraftig hårväxt.
    Kan de månne vara en affärsidé?
    Kramar från väninnan på åsen

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!