tisdag 6 april 2010

Rabattfynd

Har gått in för att äta en snabb lunch och för att dokumentera dagens rabattarbete så här långt.



En "före" bild är nödvändig vid alla skönhetsoperationer.



Lika nödvändig är en "efter" bild. Skillnaden är kanske inte lika stor som vid en mänsklig ansiktslyftning. Jag har bara gjort en första grovrensning för att inte behöva trampa runt för mycket när småttingarna, som  ännu så länge verkligen är pyttesmå, börjar växa till sig.


Jag blev smått överraskad över att höstfloxen redan vuxit sig decimeterhöga under det skyddande skräptäcket.


Dagliljornas tillväxt är lite blygsammare.



Nävorna "Jolly Bee" fanns i många olika storlekar i rabatten, från dessa ludna embryosmå...



..till fullt utvecklade gröna friska små plantor. För säkerhets skull skyfflade jag vissna löv över de små liven. Jag tror inte att det är bra för plantembryon att behöva stå nakna under de frostnätter som säkert kommer.




Och högst upp i linden sitter den stackars sädesärlan och kvittrar på det mest missnöjda sätt. Missnöjd över att det skuttar runt två blodtörstiga vita kattbestar som inte har varit ute och jagat under hela vintern. Men varen icke oroliga - jag vakar över sädesärlans välbefinnande och tillåter icke någon katt att komma i hans närhet. Resten av eftermiddagen får bestarna vistas inomhus så att sädesärlan får en rimlig chans att hitta något ätbart att stoppa i sin mage. Om han över huvud taget hittar något...


God dag säger

Skogseva

7 kommentarer:

  1. Har också varit och vårstädat i rabatterna idag. rätt härligt och här är katten också med. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  2. Gela: Visst är det skönt när vårbruket är igång! Skulle bara behöva många fler händer än de man har...
    Trevlig kväll önskar jag dig också.

    SvaraRadera
  3. Ιt's an awesome paragraph in support of all the online viewers; they will take advantage from it I am sure.

    Also visit my page - http://www.sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php

    SvaraRadera
  4. Hurгah, that's what I was looking for, what a material! existing here at this web site, thanks admin of this site.

    Also visit my page sfgate.com

    SvaraRadera
  5. Amazing! Thіs blog looκѕ exactly like my
    old one! It's on a entirely different subject but it has pretty much the same layout and design. Wonderful choice of colors!

    my homepage: http://www.thepressreleases.info/Replace-Your-Harmful-Cigarettes-With-Harmless-V2-Cigs.htm

    SvaraRadera
  6. Most moles are benign, indicating they are harmless. There should be no skin tightening
    and firming skin strategies.

    My web page; mole removal dermatend

    SvaraRadera
  7. Currently it looks like Wordpress is the best blogging platform out there right now.
    (from what I've read) Is that what you are using
    on your blog?

    my web blog: benefits of search engine optimisation

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!