onsdag 21 april 2010

Dygnsrapport


Bilder ur verkliga livet.


Tisdag 16.00 snö - "aprilsnö är fåragö". Nya nävor hukar i rabatten.




Onsdag 07.25 Fasanen har vaknat och spelar på den gamla stubben. Lustiga läten från löjligt lutande tocke.



Onsdag 08.00 promenad med storasyster + lurvig hund. Hotfull himmel i bakgrunden




Onsdag 08.20 konstaterades att lärkträden tycker att det är vår trots kylan. Gult, grönt, grannt.



Onsdag 08.40 bar det utför med två systrar och lurvig hund. Livsloppets utförsbacke...



Onsdag 14.00 lämnade storasyster och jag Tirups örtagård med kryddbullar i våra magar och persilja och citronverbena i en papperspåse. Nu jordade i kryddlådan att konsumeras vid kommande kulinariska evenemang.



Onsdag 15.00 - fredagsgodis! En påse till mig, en påse till storasyster. Magarna svider av smaskigt och sliskigt sött och starkt.

Skäms systrar!


God middag önskar

Skogseva


7 kommentarer:

  1. Tack för ännu en trevlig dag! Det där med utförsbacken lät inget vidare förstås. Nu väntar snart en god sopppa. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  2. Så läcker lärk !

    SvaraRadera
  3. ..o inte hade uppförsbacke låtit bättre..
    Kram till er alla! :)

    SvaraRadera
  4. Storasyster (låtsas just nu vara Skogseva): Tack själv kära syster. Det hjälps inte - vi befinner oss i utförsbacken. Definitivt! Kram på dig.

    Inger: Grymt grann! Kramar.

    Tutorp: Lika illa vilket som. Men slutet kommer nog som en utförsbacke o inte uppförsdito!
    Kram från oss.

    SvaraRadera
  5. Bara älskar din blogg. Har inte hunnit vara inne här på en stund har mycket att ta igen från utförsbackar till fasansoppa. soppan tog nog lite i hjärteroten tillsammans med bilderna. Underbara landskapsbilder, blommor lärk ja allt. Ha en fin dag/Gela

    SvaraRadera
  6. Prästgårdseva: Kram på dig också, du hårt arbetande trädgårdsträl som mellan varven ägnar dig åt blåutforskning. Har ännu inte varit ute i särken och tittade die blåe i vitögat, men tider skola komma. Kanske...
    Kramar från systrarna på åsen.

    Gela: Du gör mig så glad! Tack, tack, för alla dina uppmuntrande och berömmande ord - de värmer verkligen.
    En skön dag önskar dig Eva.

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!