fredag 28 januari 2011

Kameraelände

I kylen står en mängd "Eissplittertorte" i bakelseformat.
Vad är det för glädje med det...



När jag skulle fotografera dem ville inte kameran vara med längre.
Den vägrar att fokusera på nära håll. Lägger fokus långt bak i bilden.
Och .. jodå! Garantitiden för kameran är passerad.Såklart!
För ett tag sedan dog min dator och nu kameran. Bara dyra saker!

Jag undrar vad elände nummer tre kommer att bli. Och vad det kommer att kosta...

God kväll säger

Skogseva


7 kommentarer:

  1. Men kära nån, visst kommer en "olycka" sällan "alena"...det ska vara tre.....
    men din "Eissplittertorte" i Portionsformar är väl tillverkat för gommen och inte som "linslus"? Den ser smaskens ut som den är, och "o-skärpan" i bilden tolkar jag som så att dem goda ingredienserna tinade upp till lagom temperatur.....ge dem till "Yngstadottern" och familj...dem sk.... fullständigt i hur fotona ser ut, dem bara njuter av livets goda stunder ;O) Hälsar Petra B.

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående talare, jag önskar att jag hade några sådana i min kyl just nu! Fast krämig chokladglass med hallon är inte fy skam det heller att fira in helgen med ...

    Kram
    Bella

    SvaraRadera
  3. Petra: Jag väntar med (obehaglig) spänning på vilket elände som komma ska. Elände kostar alltid pengar! Portions'eissplittrarna' ska avsmakas på söndag av ett antal personer och - jodå - dotterfamiljen är med bland avsmakarna.
    Trevlig helg önskar Eva

    SvaraRadera
  4. Bella: Svåra att skicka till dig eftersom de är frysta... Jag tror att din chokladglass med hallon är minst lika gott. Jag undrar vad det 'krämiga' består av?
    Smaklig fredag kväll önskar
    Eva

    SvaraRadera
  5. Det krämiga? Grädde! :-D Mums vad gott det var ... Tyckte jag kunde unna mig det eftersom jag kör hårt med sängcykeln på dialysen. Och nu ska jag snart börja simma också!

    Ha en jättetrivsam helg!!

    Bella

    SvaraRadera
  6. Aj, aj, aj!
    Men jag hoppas, att du har fel!
    Jag tackar för onsdagseftermiddagen, klagar inte på avståndstagandet och gör gärna om det.
    Ha en trevlig dag och stora kramar till födelsedagsmannen.
    Kramar från mig, som fortfarande har problem med datorn.
    Eva

    SvaraRadera
  7. Prästgårdsväninna: Jag är dessvärre övertygad om att jag har rätt. Har försökt allt men något har hänt.
    Visst var det en mysig promenad och nästa gång gör vi den ännu längre tycker jag. Jag ringer dig på tisdag och gnäller över livets alla eländen - om du är hemma och har tid.
    Jag vidarebefordrar dina kramar till dagens man.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!