onsdag 12 januari 2011

Brutus i Kommendanthuset


Jag avundas alla er som ännu inte har sett Brutus Östlings fotoutställning på Kommendanthuset i Malmö.

Ni har en bildupplevelse att se fram mot.



Eva i prästgården och jag åkte in till Malmö i går i rusket. Brutus lockade.
I alla fall Brutus fotokonst!

Vi tittade och tittade. Lät oss begeistras. Jämförde intryck. Den mer fotokunniga av oss (inte jag alltså!) undrade över kamerainställningar. Vi diskuterade tillvägagångssätt.

Vi förfördes!



Efter en och en halv timme behövde jag mat och båda muséets matställen var stängda - stackars vi hungrande besökare. Malmö en gråtrist tisdag med snålblåst, snöhögar och slask inbjuder inte precis till långa  fotvandringar i jakt på föda!
Vi vandrade in mot gamla väster.

Ett fult fikaställe med trist inredning..


.. och med sådan här 'konst' på väggarna..


..serverade riktigt snygga och goda leverpastejsmörgåsar.
Klart godkända.


Ni trodde väl inte att vi var färdiga med Brutus!


Så klart inte.

Vi strosade runt och tittade en gång till. Hittade nya detaljer. Vi valde favoriter. Vi till och med kritiserade.
En kvart efter stängningsdags började personalen dammsuga.

Då vinkade vi adjö till Brutus...

God middag önskar

Skogseva

2 kommentarer:

  1. Bussigt bemötta, bjudna på biljetten i besvikelsen över bristande brödföda, betraktade, beundrade och begrundade vi betagna och begeistrade begärligt den begåvade Brutus bilder.
    Dessutom hade vi (i alla fall jag) förbaskat trevligt.
    Tack för att du ville följa med mig!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Prästgårdsmadame:

    Allitterationsmästarinna!
    ("Bussig" är ett ord som jag inte hört på många år.)

    En mycket trevlig eftermiddag tillsammans med dig och Brutus! Och i all sin fulhet var matstället lite småcharmigt.
    Du får gärna släpa med mig på liknande tillställningar!
    Kramar från en borttöande ås

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!