söndag 4 juli 2010

Jungfrurodnad


Snabblogg med snabbfoton!

När vi kom hem från en dagsutflykt till Skånes mitt hade hon öppnat sin första blomma, den sköna jungfrun.

I "nya" rabatten står tre styck exemplar av 'Maidens Blush' och alla tre hade några utslagna blommor.



I kvällsljuset gör hon sig särskilt bra och alunrotens mörkt rödbruna blad är mycket klädsamma mot hennes rosa hy.


Vi kommer att kunna glädjas länge - rosorna äv översållade med knoppar.


Och alla tre rosorna ser ut att må alldeles utmärkt, det är vi verkligen inte bortskämda med. Sköt dig nu fortsättningsvis också skön jungfru.


God kväll önskar

Skogseva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!