måndag 12 juli 2010

Fårfarväl


Fåren flyttades i går kväll till sällare jaktmarker.

Eller snarare till förhoppningsvis bättre bete. De små raringarna har länge och tålmodigt knaprat nere i grässvålen, men nu återstod bara de gula och fula nässlorna som av förståeliga skäl ratades.

FÅRMANNEN
tillkallades.


Och han kom med sin hund och sin stav.


Och han blickade ut över fårflocken och fann den vara vid gott hull.



Och han höjde sin stav och fångade in den vrenskandes baggen.



Och baggen fanns sig därvid.



Och fårmannen och hans hund ledde ut fåren på de rätta vägarna.



Och fåren vände sina ansikten mot den hägrande fäladen och satte av i trav.

Och hagen låg öde och tom....


God middag önskar

Skogseva

3 kommentarer:

  1. ...och Guds ande svävade över nässlorna.

    SvaraRadera
  2. Johnny: Var det månne Han som satt på den gula gräsklipparen?

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!