fredag 13 maj 2011

Fullpackat!

Så kom det då äntligen några droppar regn, till och med så mycket att det blev några vattenpussar på vår väg. Det får väl räknas som en av dagens positiva som händelser.
En negativ sådan är att Blogger tydligen slarvat bort mitt senaste inlägg - dumma dom!



Stenrunningen som reparerades och delvis återuppmurades i april,



ser i dag ut så här med den återplanterade nepetan och



med tio styck stadiga Margeritplantor som jag dragit upp från moderplantorna och som jag gått och pysslat med sedan i höstas. Om några veckor är nog stenkanten helt dold av nepetan. Hopppas jag i alla fall...



I "Hemliga trädgården" hamnade det tjugotal tagetes som jag dragit upp från de "fådda" fjolårstagetesen, som visade sig bli ett så vacker komplement till rabattens nepetor.



Kan vi be att den blir lika fin i år, tack!




Jag har varit riktigt duktig i dag och hunnit med att skola alla småplantor som jag fått och som ska säljas nästa lördag på en växtloppis i Skivarp. Undrar hur jag ska få plats med allt i bilen...



Det innebär att inom en icke alltför avlägsen framtid får vi ha växthuset för oss själv och kan vända och vrida oss utan att riskera att välta ner ett flak med småttingar.

Det ska bli ganska skönt!




God afton önskar en trött

skogseva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!