tisdag 26 oktober 2010

Istid

Några nattliga minusgrader.

Hur många?

Sovrummet är tio grader varmt. Men kallt. Skönt kallt tycker jag. Käre maken håller inte med...

Frosten har fått ett träd att växa på takfönstret i sovrummet.





Fönsterträdet är en märklig hybrid med stammar och grenar av koraller. Bladen som dansar i en imaginär vind liknar ginkoträdets blad och från korallgrenarna dinglar välfyllda ärtskidor.



Jag önskar mig en sammetsjacka i just den färgkombinationen och med just ett sådant korallträdsmönster.

Att bära vid enastående tillfällen...


God morgon säger

Skogseva

4 kommentarer:

  1. Så oerhört vackert!
    Naturen är oöverträffad som inspirationskälla.
    Den skickligaste av gravörer skulle inte kunna etsa in dessa ornament på ett skönare sätt.
    Och den skickligaste av fotografer skulle inte kunna fånga det bättre än så här.
    Du och naturen är ett mästerligt team.
    Jag njuter av vad ni åstadkommer.
    Kramar och tack för sällskapet idag från
    Eva

    SvaraRadera
  2. Prästgårdssyster: Visst är naturen alldeles otroligt fantastisk med sitt överflöd av form, färg och överraskningar!

    Tack raring för uppmuntrande ord...

    Och tack själv för fikat - jag kan inte tänka mig ett bättre sällskap att tillbringa några eftermiddagstimmar med.

    Fick en riktig inspirationskick inför kommande säsong, tänk vilka stordåd vi skall åstadkomma! Uträkningar och beräkningar är gjorda..

    Kramar från mig

    SvaraRadera
  3. Men ... OJ, så vackert!!! Dessa bilder är ju helt makalösa! Skulle tro, att varje konstnär som ser dessa blir inspirerad av mönstret!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Ruben: Så trevligt att se dig här och så trevligt att du gav dig tid att lämna en kommentar!
    Visst är det otroligt vad några köldgrader kan åstadkomma på en våt fönsterruta. Naturens konstverk kan människan inte överträffa.

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!