lördag 9 oktober 2010

Fredag till lördag

En tur till engelska trädgården och barnbarnspassning på fredageftermiddagen.

Från Stenbergets topp är utsikten oftast väldigt vacker och ibland rent vidunderlig. Gådagens vy var vacker men ville inte riktigt låta sig fotograferas. Det framgår inte helt vilken "lager-på-lager"effekt diset hade på sikten mot sydväst. Fotografens fel antagligen.



I den engelska fanns pyttesmå söta nypon som tidigare varit någon fullkomligt okänd ros. Förmodligen röd..



Och tänk.. Tidlösan tycker jag normalt är en liten tråkig blomma. Men i dunklet i en vrå i den engelska trädgården var den lysande, delikat och vacker.





Men bara där. Och bara just då...


God kväll önskar

Skogseva

2 kommentarer:

  1. Rosen är VIT, liten och har enkla kronblad - påminner väldigt mycket om en björnbärsblomma faktiskt. Men buskarna blir översållade av dem och ger sedan dessa ärtstora nypon. Tidlösan är hemsk. Jag hoppas fortfarande på att den nog kommer dö ut..
    Tack igen för pojkpassning!
    PoK

    SvaraRadera
  2. Yngsta: Finns det en vit ros i den engelska? Skulle vara intressant att veta vad det kan vara för en liten raring, den växer sig tydligen inte så stor som Helenae och andra i den gruppen somm också ger så små nypon. Och tidösan - nä, jag gillar den inte men den jag fotograferade var vacker i kvällssolen.
    Vassego, det var ett nöje!
    Puss o kram

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!