onsdag 20 oktober 2010

Sista spadtaget för säsongen..

..borde vara taget i och med att jag jordade min sprillans nyinköpta Hydrangea paniculata 'Limelight'.
Den åkte ner i den nya rabatten och omfamnades genast av buxbomsplantorna.



En stilig kombination tycker jag. Hortensian kommer att lysa upp den relativt mörka rabatten med sina limefärgade blommor.


Det var förvisso ingen liten hortensiaplanta jag köpte, men hon får växa till sig ytterligare för att synas ordentligt även från den andra sidan. Nu ser hon ut som en liten snöboll i rabatten - det blir bättre när jag börjar klippa ner och forma buxbomen till sommaren.


 Klart med allt grävande för i år alltså!

Eller...




God afton önskar

Skogseva

8 kommentarer:

  1. Jo...man ska ju hinna njuta också..........

    SvaraRadera
  2. Inger: Jag njuter medan jag gräver, medan jag kör lille traktorn, medan jag planerar och planterar. Jag njuter faktiskt av allt mitt arbete i trädgården även om det naturligtvis finns sådant som är mer lustfyllt än annat.

    SvaraRadera
  3. Jag är inte så säker...
    Dock är jag säker på, att det ser mycket lovande ut med den nya tungan i gräsklipparlandet.
    Kramar till både dig och käre maken

    SvaraRadera
  4. Prästgårdsmadame: Den ska breddas duktigt, men det får bli nästa säsong. Som du ser får jag ytterligare användning för skogens håvor. Skönt att de finns nu när buxbomskloten är så dyra..
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  5. Fin :) Har ni också fått snö idag? kram

    SvaraRadera
  6. Här blåste en stor del av löven bort i går och i dag såg vi vinterns första snöflingor. Dom var inte många, men dock. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  7. Hannzoo: I natt kom ungerfär en deciliter - men det var kallt som attan!
    Kramar till dig från din f-mor

    SvaraRadera
  8. Storasyster: Lite väl tidigt för den första snön tycker jag. Nu har jag hört från så många håll att det ska bli den kallaste vintern i mannaminne så jag börjar tro på det. Usch och fy..
    Kramar från lillasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!