måndag 7 februari 2011

Anemon

Liten fotokavalkad över "fådd" blomma.
Försökte med olika inställningar men den rackaren var minsann inte så lättfångad.
Anemonen som bor i en vas hos oss är en skönhet med sina blålila inälvor och mjukvita kronblad. Kameran var icke snäll mot henne. Gjorde henne lite blek i hyn och en aning för blå invärtes i det kalla vinterljuset. När jag försökte fotografera henne i lampsken såg hon ohälsosamt gul ut som ett svårt fall av gulsot.
Jag måste nog ha ett samtal med min privata fotoinstruktör om kamerainställningar...


















God afton önskar

Skogseva

2 kommentarer:

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!