torsdag 2 december 2010

Styggväder

Prästgårdsmadammen och jag hade ett utflyktsmål. Att det snöade styggt och att bilarna låg huller om buller i dikena hindrade inte oss. Oförvägna. Frejdiga.

Dumdristiga?



Vå skogsväg var smörhal. Snön singlade stundom, vräkte stundom.

Vad gjorde det, vi skulle till Alnarps bibliotek.

Alnarps bibliotek?



Vad gör man i Alnarp på SLU-biblioteket en onsdageftermiddag? I styggväder..



Jo, man forcerar vilka hinder som helst för att lyssna till denne man!

Så inspirerande, så kunnig, så rolig. Två timmars trädgårdskick. Inget manus syntes, det genuina intresset och glöden gjorde honom till en perfekt föredragshållare. Icke en tråkig minut för oss två äldre trädgårdsdamer och den betydligt yngre studentpubliken. 

Så trist att den trevlige föredragshållaren inte höll sig stilla tillräckligt länge för att jag skulle få en bra bild. Och på den bild som blev 'bäst' har han julkrafs i håret...

Förlåt Hannu!


Skogseva




3 kommentarer:

  1. Underbart är kort....
    Åtminstone behöver inte min kommentar vara längre.
    Det var underbart!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hannu: Ville så gärna ha en bra bild, men det gick i stöpet för att du var så 'rörlig'! Och ljuset var inte bra. Vad mer kan jag skylla på...

    Prästgårdseva: Alldeles för kort...
    Kramar

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!