fredag 10 december 2010

Sepia

Jag hade ett ärende till andra sidan åsen idag. Min kamera noterade märkliga färger på himlen och i snön.

Sepia.




"Sepia (av latin sepia 'bläckfisk') är en typ av mörkbrunt vattenlösligt färgämne, som utvinns ur bläckfiskens bläckkörtel. Numera framställs sepiafärgen syntetiskt. Några av de tidigaste svartvita fotografierna använde inte svart som kontrastfärg till vitt, utan sepia."
(Wikipedia)




Sepiafärgade moln. Sepiafärgad skog. Sepiafärgad snö.



Ett helt kort ögonblick. Sedan var allt som vanligt igen.


God afton önskar

Skogseva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!