tisdag 2 augusti 2011

Billigare än billigt..

..är det väl när man kan köpa en gammal zinkspann för fem kronor på en loppis! Vad gör det att den är lite bucklig - den är fin till sommarblommor.




Med Skultunastämpel dessutom!




God afton säger skogseva som sitter i trädgården och lyssnar på ormvråkens unge som tjatar om mat på ett tröttsamt sätt och på koltrastarna som skriker hysteriskt så fort de får syn på något som rör sig och som inte är att betrakta som mat...

Tillvaron är behaglig!

8 kommentarer:

  1. Vilket fynd!
    Ibland har man väldigt tur :=)
    Må så gott i trädgården och njut av livets alla goda händelser!

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt att fynda! När det sen också kommer till användning är det ju jättebra! "Min koltrast" är också en gaphals. Har byggt precis vid ingången, och hur man än smyger gapar han!!!/Christina

    SvaraRadera
  3. Det är bara att lyfta på hatten och utroppa "Gilla"!

    SvaraRadera
  4. Helen:
    Jag njuter i fulla drag nu när regnet, för tillfället i alla fall, har slutat skvala och solen värmer - som om det var riktig sommar!
    Eva


    Christina:
    Fynd måste vara användbara annars är de ju ganska meningslösa.. Koltraster är riktiga nervknippen, skriker och gapar för ingenting. men fina är dom!
    Eva

    Ingela:
    Jag håller med dig fullt ut!
    Eva

    SvaraRadera
  5. Gulligare än gulligast. Kul med loppisfynd. Och den är ju perfekt till blommor.

    Ha det fint

    Åsa

    SvaraRadera
  6. Åsa:
    Vsst är den fin. Och billig. Och stämplad. Och dessutom en fin sommarvas!
    Må så gott önskar Eva

    SvaraRadera
  7. Undrar om du och jag slängde en sådan spann när vi rensade på Rossholmen. Kram från storasyster

    SvaraRadera
  8. Storasyster:
    Men du... det hoppas jag verkligen inte! Jag minns ingen fin spann i alla fall.
    Kram från lillasyster

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!