lördag 5 mars 2011

Mögel och Margarita


Vågar vi säga att våren kom idag? Vi fick i alla fall återse solen, som kom tillbaka från sin långsemester, och njuta av solvärmen på våra flitigt böjda ryggar. Vi fick också återuppleva hur det känns i den solvärmda ryggen när den varit med och krattat snömögel ett antal timmar! Och hur stela fingrarna blir när de greppat ett krattskaft länge, länge...

Härliga vårarbetsefterräkningar!

Mycket traditionellt invigdes växthussäsongen denna första soldag med en eftermiddagsmargarita. Och om man ska göra någon slags jämförelse med fjolårets Margarita, som intogs den 30 mars, så var årets första drink rekordtidig.



(Om ni undrar över julbelysningen, som för övrigt varit totaldöd hel vintern, så kan jag berätta att den åkte ner när vi vilat färdigt!)

 Kropparna orkade inte mer krattande, och brydde sig inte heller riktigt, efter drinken så det blir ytterligare en dags arbete med snömöglet. Resultatet blev i alla fall tillfredsställande och gräsmattan såg mycket gladare ut när den vita luddiga filten avlägsnats.



I morgon kommer en ny dag. Det är lovat sol även då. Krattorna står och väntar i carporten...

God afton önskar

Skogseva

3 kommentarer:

  1. Tack för i dag! Det har faktiskt kännts som en vårdag och så avslutades den med en som vanligt utsökt middag tillagad av svågern. Storasyster

    SvaraRadera
  2. Hasse: Vi lyfter en bägare och hoppas att våren inte bara var på tillfälligt besök!

    Storasyster: Tack själv för krattningshjälpen!

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!