torsdag 30 december 2010

Gråblått


Hade ett ärende in till Lund.

Ett ärende som gjorde mig arg. Som vanligt...
Klantiga människor med klantiga beteenden!

Nu har jag lugnat ner mig.

Och inser att det inte är synd om mig, det är djuren det är synd om. De som letar förtvivlat på fälten efter något som går att krafsa fram ur den halvmeterdjupa snön. Hoppas att det finns grön fin raps under allt det vita...




Dessa dagar kan man lika gärna fotografera i svartvitt, landskapet har inte så många färger att visa upp.
Och på seneftermiddagen får allt en trist blå färg som är vacker när man befinner sig ute i det fria, men som när man plockar fram biderna ur kameran gör dem nästan motbjudande i sin isighet.




Jag drar mig tillbaka till matrummet och middagen som käre maken tänker servera och försöker låta bli att frysa. Temperaturen sjunker där ute...


God middag önskar

Skogseva

2 kommentarer:

  1. Inget ont om svartvitt men klantighet får mig, att se rött.
    Hoppas, att din måltid fick dig, att må bättre.
    Varma kramar i kylan
    Eva

    SvaraRadera
  2. Prästgårdseva: Det värsta är att jag blir så arg! Över slarv, nonchalans, ovillighet. Ska berätta vid något tillfälle.
    Nu har jag har hämtat mig...
    Kramar till dig från mig.

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!