tisdag 21 december 2010

Bara roligheter...


Snön ligger nu besvärande djup och mängderna är så stora att käre maken har problem med var de ska placeras. Visst har vi hela skogen utanför, men vårt lilla, lilla blad till klipparen förmår icke hur mycket som helst och definitivt inte att pressa ut snömassorna långt in i skogen. Vi börjar misströsta...

I förrgår var jag ute och fotograferade med den genomtrevliga tanken att göra egentillverkade julkort. Eftersom hela omgivningen är ett enda pastoralt och snöigt julkort var det verkligen ingen större utmaning. Det blev några bra bilder och jag fixade och donade med beskärning och med text. Återstod att skriva ut ett lagom antal. Skrivaren gillade inte mina julkort. Allt blev rött. Röd snö på röda granar mot en bakgrund av en röd himmel! Inte precis vad jag hade tänkt och maken som brukar ha magiska fingrar lyckades inte fixa till skrivaren. Slutresultat - inga julkort.

I går slutade mitt kärleksförhållande till min dator...
Den skrev små hemliga men icke så trevliga meddelanden till mig. Hotade mig. Ville inte bli använd av mig.
TILL JUL!
I morse dog den och läkare tillkallades. Vet ni om, att när ens dator blir sjuk kan man ringa efter en 'läkare' som kommer och hämtar sjuklingen med sin bil! Helt fantastiskt. Nu är den alltså på sjukhus och låtom oss hoppas att åtminstone alla mina tusentals bilder går att rädda. Tilläggas kan att min dator är ett år och nio månader gammal. Och garantin - ja den gäller under ett år...




Nog gnällt!

Fast kanske lite till..

I dag hade vi tänkt åka till Köpenhamn. Vi fick ställa in på grund av all ny snö som skulle tas om hand. Det är ett arbete som tar några timmar. Men för all del - Köpenhamn ligger kvar även 2011.

I morgon ska jag (kanske) visa vilket fantastiskt och underligt väder det blev på eftermiddagen i dag.

God kväll önskar

Skogseva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!