söndag 28 april 2013

Så är det i Småland!



Jag tillbringade några dagar hos sonen i Småland.

Småland är ett märkligt land där stora stenar växer upp ur marken.
Bakom stenarna finns det rådjur - rådjur med stora lurar till öron.
Rådjur som tittar stort på människan med kameran och som sedan fortsätter att morgonbeta utan att störas.




I Småland sitter kajorna på rad.
Stilla som statyer. En stund i alla fall.
När morgonsolen har värmt upp kajorna flyger de till synes planlöst omkring och kraxar, som helt vanliga kajor.




De småländska stenknäckarna har extra stora näbbar. Och extra stora huvuden.
Och dessutom extra skarp blick.
Tycker jag i alla fall.




Och i Småland har grönsiskorna bara en baksida.
Och balettkjolar!




Småland är ett märkligt land!


God kväll säger skogseva.

6 kommentarer:

  1. vilka helt underbara bilder!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Önskar dig en härlig valborgshelg!
      Eva

      Radera
  2. Fantastiske fuglebilder Eva! Spesielt det siste var jo utrolig sjarmerende :) Til å bli glad av! Kan jeg anbefale deg en blogg jeg selv koser meg veldig med? http://kathrinefoto.blogspot.no/ Hun tar også flotte fuglebilder og i det siste innleget sitt har fanget inn en kaie som henter hestehår til redet sitt. Rett fra hesten! Gode vårdage! Klem. Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är rar Marit, tack ska du ha! Jo, jag kikade in på Kathrinebloggen och förundrades över den smarta kajan som plockade pinfärsk madrasstoppning från hästen - underbart. Tack för tipset.
      Hoppas på en fin valborg-/förstamajhelg till er i Ranten.
      Kram från mig.
      Eva

      Radera
  3. Hej Eva ... tack för besöket hos mig :) Jag har, av olika anledningar, inte hunnit blogga speciellt mycket senaste månaderna men när jag tittar in till dig inser jag hur mycket jag saknat dina fantastiska bilder. Njuter av dina Smålandsbilder. Helt fantastiska.

    Önskar dig en fin Valborgshelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh.. jag känner igen det. Tiden vill inte riktigt räcka till och det som bortprioriteras är definitivt bloggläsandet. Men visst är det trevligt att titta in lite här och lite där när tid gives och jag är glad för din titt och för dina snälla ord! Tack för det och ha en skön helg du också.
      Kram från Eva

      Radera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!