torsdag 21 oktober 2010

Arbetsbefriad dag


Ibland måste man vara ledig.
Fri från trädgårdsarbete.
Fri från alla måsten.

Då tar man väninnan med sig och åker till någon trevlig plantskola.
Strosar i timmar i solskenet.
Strosar tills man fryser ända in i märgen...


Tittar på allt man vill ha:
Vackra blommor.
Stiliga gräs.
Åtråvärda buxbomsklot.



Sniffar lite på väldoften.
Väninnan inhandlar en stor och vidunderligt vacker svartstammig basilika som hon får dela framsätet i bilen på under hemtransporten.
Kommer den att överleva vintern?
Tänker tigga mig till sticklingar.



Efter flera tmmar lämnade vi Löddeköpinge Plantskola.
Djupfrysta i våra kroppar, men inte i våra själar.

Om några veckor ska jag dit och hämta hem vår nya familjemedlem.




God afton önskar

skogseva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!