söndag 5 september 2010

Dyrt som gummi?


Jag ville så gärna ha ett par gummikängor att använda i trädgården. Lätta att ta av och på. Inte som höga finstövlarna som sitter där de sitter. När jag väl fått på dem stannar jag gärna kvar ett tag. Går en längre skogspromenad eller så. Hoppar definitivt icke i och ur hur som helst....



Granngården hade just sådana gummikängor som jag ville ha. Lägre baktill. Fötterna hittade lekande lätt både i och ur.

Bekväma.

Jättedyra..


Granngården hade också röda, vanliga. Segelstövelmodell. Också ganska lätta att hoppa i och ur. Men alls icke så perfekta som de svarta som var lägre baktill.

Men billigare. Mycket billigare.

Halva priset...



Nu är jag alltså ägare till ett par röda seglarstövlar som får arbeta tillsammans med mig i trädgården några år. Och jag kan göra något roligt för de fyrahundra kronorna som jag sparade...

Var valet klokt månne?


God middag önskar

Skogseva

3 kommentarer:

  1. Det var alldeles säkert ett bra val. Det var också bra att du köpte ett par nya, så att jag kunde få använda dina andra, mera svår av- och påtagbara. Tack! Kram från storasyster

    SvaraRadera
  2. Tror det, jag har ett par sådana som är låga bak och de är helt värdelösa att gräva i fötterna fulla med jord (kanske att jag lyckats hälla i dem som är högre också ;) )

    Hade du varit hos Kenneth i våras hade 400 kr nästan räckt till två st acer shirawasum... men då är de inte så stora ;)

    SvaraRadera
  3. Storasyster: Jag tror också att det var bra, kändes bra i går i alla fall. Till och med med bara fötter i. Och så blev det ju ett par över...
    kram på dig

    Carolina: Eftersom man inte precis sjunker ner till fotknölarna i mull här på åsen så tror jag att "delägredärbak"-kängorna hade varit bra, men de röda duger också. Rött är sött!
    Nää, små japaner (som är långsamväxande!) äro icke intressanta - vill helst ha dem i ögonhöjd. Nu. Med det samma. Men för att kunna förverkliga det är det nog så att det krävs en storvinst i något lotteri...

    SvaraRadera

Om du skriver några ord blir jag väldigt glad. Jag läser alla kommentarer med stort intresse och om jag inte svarar beror det antingen på att att jag rest till bortre Indien eller att jag är död!